Monday, May 11, 2009

Bersendat2 di Sg Sendat

Selama aku dok KL ni. Ni lah first time aku bermandi manda kat jeram area KL. Sebelum ni penah gak mandi kat air panas kat Selayang. Tapi tempat tu macam xberjaga. Tempat mandi air panas yang best aku penah pi kat air panas Gadek, Alor Gajah, Melaka. Tempat mandi die best gile siap ade kolam2 pelbagai saiz dan siap pasang Astro lagi. Tapi entry ni bukan pasal tempat mandi air panas tapi pasal jeram. Huhu.

Wokeh kitorng bermandi-manda kat Sungai Sendat. Pernah dengar? hahaha..aku xpenah dengar pon sblm ni.. Mula2 kitorng rancang nak pi bermandi-manda kat Ulu Yam jer..On the way pi Ulu Yam ade sorng member ni bagitau yang ada member2 die pon nak follow and diorng suggest nak pi Sg Sendat. Aku no hal nyer, asal dapat mandi sudah. Citer pon tarak guna. Jom tgk gambar.


yeah! inilah kami.



bole gelungsur2 lagi, ade bran?



dalam gak air die.



ni apahal plak gelungsur kat bawah ni?



medikasi airveda, rawatan sakit meroyan yang berkesan



Balik dari Sg Sendat kitorng singgah kat tepi tasik area Ulu Yam tuh. Lawa tasik die, ramai gak yang dok memancing. Kitorng siap makan KFC yang ditapau siap2. Hehe.


pandangan senja.


Walaupun Sg Sendat ni kat area Batang Kali dan jauh kedalam, tapi ramai jugak pengunjung yang datang berkelah. Yelah nak hilangkan stress laa gamaknye. Nak pi Sunway Lagoon mahal plak. Pas ni nak berlibur kat mane plak ek? ada suggestion?


1 comment: