Sunday, May 10, 2009

Makan2

Sebab aku dah banyak sangat collection gmbr makanan dalam henset aku, so aku nk review pasal makanan arr. Sblm tu kene mintak kebenaran Raja Makan dulu,

"Cik Dd, saya nak bwat review makanan bole..?"


Wokeh aku start dengan ni:

Taman Warisan, Putrajaya


Satay Hj Samuri pon ade


Roti John yang femes kat Putrajaya

Haa kat Putrajaya ni aku pi ngan opismate aku, main dish satay hj samuri, side dish Roti John. Rasa satay die mcm satay yang kat kedai2 haji samuri seluruh malaysia. Huhu.. Die nye Roti John pon sedap. Tapi yang plg best dienye tempat indah, permai, aman dan damai. Haha ok next.



Mee Bandung Muar

Mee bandung torsebuk

Mee bandung muar ni terletak kat sebelah Restoran Haslam, Titiwangsa. Kuah die sedap tp kalo slalu mkn bole kne resdung laa plak. Die byk pakai udang kering. Tapi mmg sedap!



Nasi Ayam Mancongkam

Nasi Ayam Mancongkam

Nasi ayam mancongkam jalan gombak, area sungai mulia. Aku suke makan ns ayam die ni especially die nye sup, Best! Die ade nasi ayam biase ngan nasi ayam garing. Bole pilih. Ayam pon bole tahan banyak. Nasi ayam lagi satu aku suke kat Nasi Ayam Mash, Keramat, kat sini pon layan gak ns ayam die.



Chinese Cuisine Stall9


Menu


Wantan Yee Mee die

Stall ni terletak kat Danau Kota food court. So die bukak malam je laa. Isnin ngan Khamis tutup. Sbnrnye stall ni milik pakcik housemate aku. Pakcik die chinese muslim and bekas chef hotel. So sape2 nak rase masakan cina halal silalah berkunjung ke sini.



D'LimauNipis


Limau Nipis Special


Ni bukan cendol ber'float'

Kedai ni plak specialty die kat air limau nipis die, restoran die kat Bandar Baru Bangi. Kalo tengah2 hari panas tu minum air ni, fuhh amat layan.


So ni je laa buat mase skrng. Kalo ade lagik nnt aku hapdet kan. Kalo korng rase makanan2 kat atas xsedap sila komplen kat tokey kedai wokeh.

1 comment:

  1. haha. np plak nk mntak ijin???
    nh yg malu neh.... :-S

    ReplyDelete